Az új Mazda CX-7 az amerikai utakon

A Mazda Észak-Amerikai Leányvállalata (Mazda North American Operations - MNAO) hivatalosan is bemutatta a nagy érdeklődéssel várt Mazda CX-7 szabadidőautót.
2006.06.02 19:45, Forrás: Mazda

A legújabb fejlesztésű SUV tavasszal érkezik meg az Egyesült Államok Mazda-kereskedőihez - elsőként a közeljövőben bemutatkozó három új modell közül, melyeket kimondottan az amerikai piac igényeihez igazodva fejlesztett ki a Mazda.

"Az észak-amerikai piac igen fontos szerepet játszik a Mazda Motor Corporation terveiben" - mondta Jim O'Sullivan, az MNAO elnök-vezérigazgatója. Majd hozzátette: "Az olyan - speciálisan az amerikai piacra készülő - járművek, mint a CX-7 gyártása fontos és állandó szereplővé teheti a Mazdát az iparágban. Ez a jármű tökéletes megtestesítője a Mazda legfontosabb erényeinek: erős motorok; jellegzetes, mégis egyedi formaterv; előremutató műszaki tartalom; kiváló minőség - és mindezeknek köszönhetően élvezetes vezethetőség. Ez egy igazi Mazda."

A CX-7 valódi áttörést jelent a piacon található szabadidőautók között - magában hordozza a Mazdák különleges szellemiségét, "sportkocsi lelkét". Emellett teljes mértékben alkalmazkodik a Mazda autóépítési stratégiájához. Shunsuke Kawasaki programvezető különösen bizakodóan nyilatkozott: "Semmi kétség, a CX-7 tökéletesen testesíti meg a Zoom-Zoom szellemiségének lényegét - a szabadidőautók praktikuma mögött egy igazi sportautó lendülete rejtőzik. A CX-7 formája remekül fejezi ki mindezt - a hagyományos szabadidőautó-klisétől eltérő design vonzza a tekintetet; használata egyszerű és magától értetődő - és persze élmény vezetni."

EGYEDI ÉS NAGYSZERŰEN KIMUNKÁLT KÜLSŐ

Iwao Koizumi főtervező - akinek nevéhez köthető az igen sikeres Mazda6 és az 1995-ben bemutatott RX-01 tanulmányautó - a "bővülő határok" mottóval jellemezte a CX-7 fejlesztése során végzett munkája egészét. Ezzel a járművel a Mazda olyan területre merészkedik, ahol korábban még sosem próbálta ki magát, így a Zoom-Zoom szellemiségét sem tudta megmutatni a kategória vásárlóinak.

Koizumi így nyilatkozott: "A CX-7 tervezése során igyekeztem minél egységesebb formába gyúrni a dinamizmust, az izgalmas éleket és a hatásos megjelenést. A Mazda emlékezetes sportautómúltja nagyszerű alapot adott ahhoz, hogyan teremtsünk egy szabadidőautónak erős egyéniséget és izgalmas megjelenést."

Az első szélvédő 66 fokos szögben döntött - ez laposabb sok sportautóénál, s szinte valamennyi szabadidőautóénál. Erőteljes vonalak kötik össze az A-oszlopot és a hűtőmaszkot, a motortértető erőteljes peremet kapott; az ötszögű Mazda-hűtőmaszk és a jellegzetes lámpatestek félreismerhetetlenné teszik a Mazda-identitást.

Az oldalnézetet az erőteljesen emelkedő övvonal látványa uralja, izgalmas részlet a merészen csapott hátsó, valamint az erőtől duzzadó hatást keltő, kidomborított sárvédők. A kabin elkeskenyedő hatását keltő fomaterv még hangsúlyosabbá teszi a markáns alsó részt. Hátulnézetben a jellegzetes kör motívumokat rejtő lámpatestek, valamint a két nagyméretű kipufogóvégződés sejteti a CX-7-esben megbúvó sportos lelkületet.

A nagyszerű külső formaterv ugyanakkor remek aerodinamikai tulajdonságokkal is bír - a CX-7 karosszériájának légellenállási tényezője a kategória legjobbjának számít. Hosszanti bordázattal ellátott, az autó aljának középső részére rögzített takaróelemek jelentős szerepet kapnak az autó alatti tökéletes légáramok kialakításában.

A remek légellenállásban szerepet kap a karosszéria kiváló minőségű összeszerelése is - a karosszériaelemek, valamint a kiegészítő alkatrészek illesztése méltó a Mazda minőségi hagyományaihoz, a hézagok mindenhol vékonyak és tökéletesek. Az ablaktörlőlapátok remekül illeszkednek az áramvonalas motortetőhöz, így minimálisra csökkentik a szélzajt.
Az ilyen, apró részletekre is kiterjedő figyelem teszi igazán kiemelkedő minőségi járművé a CX-7-est.

SPORTOS ÉS MINŐSÉGI BELSŐ

A különleges sportos formatervhez tökéletesen alkalmazkodik az utastér hangulata is. A műszerfal kialakítása tovább folytatja az egyedi, "kettős tetejű" kialakítást: a kisebbik árnyékoló fedél hagyományosan a műszeregység felett található, míg a nagyobbik a műszerfal teljes hosszában fut végig, ezzel összekapcsolva a vezető és a jobb első utas előtti teret. A vezető előtt három műszerből álló, egységes műszercsoport található; a középkonzol aljára helyezett váltókar könnyen elérhető; a háromküllős kormánykerék, valamint a határozott formájú első ülések mind a kiváló minőségről árulkodnak.

Koizumi nagy figyelemmel dolgozta ki a részleteket, különös tekintettel a csomagtérre. A két tónusú belső kialakítás, valamint az oldalső elemek belső kárpitozásának kétféle színe a műszarfaltól kezdődően, az ajtókon keresztül, egészen a csomagtérig tart - ez nagyszerűen illik az autó külső oldalsó nézetét meghatározó, meredeken emelkedő övvonalhoz.
A belső formatervet a magas szintű kidolgozás teszi tökéletessé. Elég megemlíteni az igényes bőrkárpitozást, illetve a volán és a váltógomb kimagasló minőségű bőrborítását, amely nemcsak a szemet, hanem a vezető tenyerét is kényezteti.

A fűtés-szellőzés kezelőszervei, a kesztyűtartófedél nyitására szolgáló gomb, illetve az ajtókon végighúzódó könyöklő szintén a legigényesebb anyagokból készül. A belső kialakítása során nem csak a minőségi anyagok használata és a színek harmóniája volt fontos; úgy lettek megalkotva, hogy minimálisra csökkentsék az üvegfelületeken való visszatükröződést. A Mazda minden részletre kiterjedő figyelme első pillantásra szembetűnik az autó utasterében is.

ZOOM-ZOOM ÉS HATALMAS TÉR

A 2005-ös Detroiti Autószalonon bemutatott MX-Crossportból merítve ihletet, a CX-7 főtervezője úgy alkotta meg a járművet, hogy az képes legyen öt utas teljes kényelemben történő szállítására. A hátsó üléssor ugyanakkor nem csupán három felnőtt számára kínál teljes kényelmet, hiszen 60:40 százalékos arányban osztott, és ledöntésével jelentősen növelhető a raktér.

Eltávolodva a szabadidőautók hagyományosnak nevezett használhatóságától, a CX-7 csomagtere jelentősen hosszabb rakteret kínál, mint a versenytársak. A megközelítleg 178 centiméter hosszú tér sima padlót, így könnyű pakolhatóságot nyújt, ugyanakkor egy peremet is találunk, ami megakadályozza a csomagok előrecsúszását. Amennyiben a hátsó üléssor használatban van, a raktér hossza 99 centiméter - ez azt jelenti, hogy könnyedén képes elnyelni három teljes méretű golftáskát.

A hátsó üléssor támlája a csomagtér felől egyszerűen előredönthető, a raktér oldalán található kar segítségével. A csomagtér padlójának egyik oldala műanyagból készült, megfordításával a tulajdonos a kárpitozás beszennyezése nélkül képes koszos, saras tárgyakat szállítani.

Mélyreható vizsgálatok sorával próbálták meghatározni a Mazdánál, hogy a legfontosabb vásárlóközönségnek számító fiatal párok milyen személyes tárgyakat visznek magukkal előszeretettel, illetve helyeznek el az autó tárolórekeszeiben. Ennek megfelően például a zárható középső tárolórekesz a kézi számítógépek mellett a szemüvegeknek és az aprópénznek kínál tökéletes elhelyezést. Az első ajtózsebekbe üdítőitalos palackoknak alakítottak ki helyet, míg az elsőkét ülés között található két pohártartó remek helyet kínál akár nagyméretű poharaknak is, anélkül, hogy azok bármilyen módon is akadályoznák a váltókar kezelhetőségét. Az első ülések hátulján található zsebek a nagyméretű iratok, térképek elhelyezésére szolgálnak.



KIVÁLÓ TELJESÍTMÉNY ÉS KÖRNYEZETBARÁT MŰKÖDÉS HARMÓNIÁJA: AZ MZR 2.3L DISI TURBO ERŐFORRÁS

Minden Mazdára jellemző a kifinomult és nagyszerű vezetési élményt adó hajtáslánc - a CX-7 esetében ez egy turbófeltöltésű, töltőlevegő-hűtővel kiegészített, 2.3 literes lökettérfogatú, közvetlen benzinbefecskendezéses, négyhengeres erőforrást jelent. Ez a motor dolgozik a Mazda6 MPS-ben is, amit az Egyesült Államok piacán MAZDASPEED6 néven árusít a Mazda. A Mazda CX-7-esbe építve az MZR 2.3 DISI (Direct Injection Spark Ignition - közvetlen üzemanyagbefecskendezéses) Turbo figyelemreméltó 244 lóerős teljesítményre képes (a főtengely percenkénti 5500-as fordulata mellett).

[1/3]next
  1. 1. oldal
  2. 2. oldal
  3. 3. oldal

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

Mazda CX-9, Zoom-Zoom szellemiség és bőséges helykínálat Képekben - A 2007-es Mazda CX7: stílusos crossover suv-modell sportautós szellemiséggel A Mazda MX-5 Roadster nyerte a 2005-2006-os Év Autója díjat Japánban

Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.