Képekben - A 2007-es Mazda CX7: stílusos crossover suv-modell sportautós szellemiséggel

A Mazda észak-amerikai részlege (MNAO) a mai napon a Los Angeles-i Autókiállításon bemutatta a kíváncsian várt Mazda CX-7 crossover sportos többcélú (SUV) modellt.
2006.01.05 19:51, Forrás: Mazda


Képekben az új Mazda CX7képgaléria

LENDÜLETES VEZETÉS

Fejlett erőátvitel segít a motor erejét az útfelületre juttatni. A hatfokozatú automatikus sport sebességváltó a manuális kezelés lehetőségét is kínálja a vezetők számára. A váltások a CX-7 sportautós karakterét megőrizve lágyak és jól érzékelhetők.

Kétféle erőátviteli rendszer szerepel a kínálatban: elsőkerék-hajtás vagy a Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtású (Active Torque Split All-Wheel-Drive) rendszere. Utóbbi a hátsó differenciálműre épített számítógép-szabályzású tengelykapcsoló segítségével működik, s szükség esetén akár a rendelkezésre álló forgatónyomaték felét is a hátsó kerekekre juttatja. Az optimális nyomaték-elosztás érdekében érzékelők figyelik a motor információit, az egyes kerékfordulatszámokat, a blokkolásgátló (ABS) működését, valamint a CX-7 széria dinamikus menetstabilizáló rendszerét (DSC). A kivételes irányíthatósági tulajdonságok így a száraz és gyors, valamint a síkos és lassúbb körülmények között egyaránt rendelkezésre állnak.

KIFINOMULT FUTÓMŰ A MAZDA SPORTAUTÓS KARAKTERÉVEL

Könnyű és merev karosszériaszerkezet szolgál a CX-7 lágy és agilis menettulajdonságai alapjául. A számítógépes tervezési analízis segítségével optimalizált szerkezet minimális saját tömeg mellett magas torziós és hajlítószilárdsággal rendelkezik.

Elöl a karosszériaszerkezethez hat gumiszigetelésű ágyazás segítségével csatlakozó körkörös segédváz tartja az erőátvitel elemeit, a motorfordulatszám-függő rásegítéssel dolgozó fogasléces szervokormány-berendezést és az alacsony súrlódással működő MacPherson rugóstagos felfüggesztést.

A multi-link rendszerű hátsó felfüggesztés oldalanként egy-egy vezetőkarból és két-két oldalirányú pozícionáló tagból áll. Annak érdekében, hogy a konstrukció a csomagtérből minél kevesebb helyet vegyen igénybe, a hátsó rugót az alsó oldalirányú tag és a hátsó futómű elemeit a karosszériához rögzítő kereszttartó között helyezték el. A lengéscsillapító a kerékdob és a karosszériaszerkezet között kapott helyet, így minimális súrlódás mellett kiválóan szabályozható mozgást kínál. A spirálrugók és a stabilizátorok mindkét felfüggesztés szerves részét alkotják. A stílusos alumínium keréktárcsákra szériakivitelben P235/60 R 18 méretű gumiabroncsok kerülnek.

A CX-7 négy belső szellőzésű tárcsafékből álló fékrendszere blokkolásgátlót (ABS), kipörgésgátlót (TCS) és dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC) is tartalmaz. Ez a rendszer síkos útfelületen a kerekek kipörgésének megelőzése érdekében az aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási (Active Torque Split All-Wheel-Drive) rendszerrel is együttműködik.

prev[3/4]next
  1. 1. oldal
  2. 2. oldal
  3. 3. oldal
  4. 4. oldal

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

Mazda2 Facelift - most még több értéket ad, s emelett nem drágább Mazda Sassou: a design-skicctől a valóságig A Mazda MX-5 Roadster nyerte a 2005-2006-os Év Autója díjat Japánban Digitális szervíztörténet az új mazda MX5-ökhöz A Mazda SENKU-t és a teljesen megújult Mazda MPV-t kiállítják a 39. Tokiói autószalonon A Mazda5 5 csillagot kapott a legújabb NCAP törésteszten Mazda SASSOU dizájn koncepció - Bemutató: 2005. Frankfurt Motor Show Forradalom a sportautó-technikában - Mazda RX-8 Jövőre indul el a Mazda CX-7 gyártása Mazda RX-8 Gyorsasági Bajnokság, látogatói és résztvevői információ

Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.